2 yrs ·Translate

لوله پلیکا
احتمالا با لوله پلیکا آشنایی دارید. این لوله پلاستیکی سفید است که معمولا برای لوله کشی و زهکشی استفاده می شود. پی وی سی مخفف پلی وینیل کلراید است و به یک جایگزین رایج برای لوله های فلزی تبدیل شده است. استحکام، دوام، نصب آسان و هزینه کم پلیکا آن را به یکی از پرمصرف ترین لوله های پلاستیک ها در جهان تبدیل کرده است. پی وی سی یک ماده ترموپلاستیک است که برای ایجاد لوله ها، اتصالات، دریچه ها و سایر لوازم انتقال مایعات به اشکال مختلف قالب گیری می شود.

لوله CPVC چیست؟
آنها از بسیاری جهات مشابه هستند، اما نباید به جای یکدیگر استفاده شوند به صورتی که این دو لوله از یک خانواده به شمار می روند. . آنها از بسیاری جهات مشابه هستند هر دو از عناصر اساسی یکسان ساخته شده اند و تنها یک عامل متمایز کننده دارند.این تفاوت به Cپلیکا اجازه می دهد تا طیف وسیع تری از دما را تحمل کند. به همین دلیل است که بسیاری از قوانین ساختمانی به استفاده ازcpvc در مقابل پلیکا برای استفاده در کاربردهای آب گرم نیاز دارند .

تولید لوله پلیکا
واکنش شیمیایی:
منشاء این لوله ها گاز شیمیایی معروف به وینیل کلرید است. این وینیل کلرید در معرض نور خورشید قرار می گیرد و یک واکنش شیمیایی را ایجاد می کند که به عنوان پلیمریزاسیون شناخته می شود که به یک ماده جامد سفید رنگ تبدیل می شود. در دستیابی به شکل و استحکام لوله پی وی سی، مواد شیمیایی به یکدیگر تبدیل می شوند. گاز طبیعی برای ایجاد اتیلن گرم می شود. این فرآیند به عنوان کراکینگ شناخته می شود. سپس کلرید سدیم با استفاده از الکترولیز تشکیل می شود که منجر به کلر و هیدروکسید سدیم می شود.
پیوند مولکولی:
مونومر وینیل کلرید با کلر و اتیلن ساخته می شود. سپس مولکول ها از انتهای هر مولکول به هم متصل می شوند و در نتیجه یک زنجیره طولانی از پلیمر پلیکا ایجاد می شود. از این رو، پلاستیک ایجاد می شود. این پلاستیک پلیمریزه شده که به پودر پی وی سی ترموپلاستیک معروف است ذوب شده و در لوله ها قالب گیری می شود. این منجر به یک لوله از پلاستیک پلیکا می شود. به دلیل فرآیند شیمیایی، پی وی سی بسیار جامد و سفت می شود و در هنگام زلزله کمتر شکسته می شود و بنابراین می تواند فشارهایی را تحمل کند که هر فلزی نمی تواند تحمل کند، به همین دلیل است که پلی وینیل کلراید )پلیکا( ماده ترجیحی مورد استفاده برای لوله کشی و سیم کشی زیرزمینی است.
تولید لوله های پلیکا
لوله های پلیکا با استفاده از دستگاهی به نام اکسترودر در اندازه های کوچک 16 میلی متر و بزرگ 630 میلی متر تولید می شوند. پلاستیک پلیکا از طریق یک اکسترودر ساقه دو پیچ یا یک پیچ دوقلو مخروطی هدایت می شود. ضخامت دیواره شلنگ پلیکا با قالب گیری تعیین می شود. اکسترودر لوله پی وی سی به ایجاد قطر لوله کمک می کند. اکسترودر لوله پی وی سی استاندارد دارای سرعت تولید حدود بیست متر در دقیقه می باشد. شیلنگ از طریق پمپ خلاء عبور می کند. در انتهای خط مونتاژ، از یک دستگاه برش حلقه استفاده می شود تا لوله های پلیکا را به بخش هایی از لوله های جداگانه تقسیم کند که سپس سرد و قفسه بندی می شوند. لوله های پی وی سی تکمیل شده برای برچسب گذاری، بازرسی نهایی و حمل به انبار ارسال می شود.
مزایای لوله های پی وی سی
مقاومت در برابر خوردگی
لوله های پلیکا در برابر خوردگی خارجی و داخلی زیرزمینی آسیب ناپذیر هستند. اکثر شهرها با ترکیدگی لوله های آب مواجه هستند، بر أساس تحقیقات. ثابت شده است که لوله های پی وی سی در مقایسه با چدن، چدن داکتیل، بتن، فولاد و آزبست سیمان کمترین میزان شکستگی لوله را دارند.


مقاومت در برابر مواد شیمیایی
لوله های پی وی سی همچنین در برابر بسیاری از مواد شیمیایی ضدعفونی کننده مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند. این باعث می شود که آنها برای اکثر پروژه های زیرساختی آب انتخابی برتر باشند زیرا می توانند قوی ترین اسیدها، قلیایی ها، محلول های آبی، فلوراید، محلول های آبکاری، آب نمک، روغن های معدنی و موارد دیگر را حمل کنند.
کاهش انسداد
آستر لوله های پی وی سی بسیار صاف است. ویژگی های لوله پلیکا باعث کاهش مقاومت جریان آب می شود و فرصت انسداد و خرابی احتمالی را در سیستمی با اتصالات زیاد کاهش می دهد. با لوله های پلیکا، آب با حداکثر فشار آب آزادانه جریان می یابد. این جریان آزاد آب همچنین به جلوگیری از تجمع بالقوه در سیستم های فاضلاب و فاضلاب کمک می کند. لوله های PVC بارها ثابت کرده اند که عملکرد طولانی مدت عالی و خدمات طولانی مدت بدون مشکل را ارائه می دهند.
اتصالات سریع برای نصب و بدون نشتی
تحقیقات نشان می دهد که نصب لوله پی وی سی 30 درصد سریعتر از لوله بتنی هم اندازه است.
به علاوه، سطح صاف لوله می تواند اتصالات بدون نشتی را ایجاد کند و از دست دادن آب را کاهش دهد. و مهر و موم الاستومری آنها به آنها اجازه می دهد تا سریع و آسان به هم متصل شوند - نیازی به استفاده از برق یا محافظت در برابر عناصر نیست.
https://rb.gy/z4yt5f

Favicon 
rb.gy

لوله پلیکا - ناب‌زیست

امروزه در تمام کشورها انتقال آب آشامیدنی و جمع آوری آبهای سطحی و فاضلابها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . خراب بودن لوله ها باعث آلودگی محیط زیست و حتی نشستهای ساختمانی می گردد از این رو لوله های پلیکا به دلیل خواص ویژه و بادوام بودن و